ממחקר, שנערך על ידי המוסד האמריקאי לבטיחות בדרכים, עולה כי מגן השמש, המותקן מעל לשמשה הקדמית במכוניות ומטרתו למנוע סנוור נהג הרכב מקרינת שמש אופקית שמול הנהג, עלול להיות חלק מסוכן מאד בעת תאונת דרכים. נמצא כי פגיעה חזקה של הראש ממגן שמש לא בטיחותי עשויה להיות קטלנית ביותר.
המחקר גילה כי יצרנים רבים מתקינים ברכב מגיני שמש לא בטיחותיים, שחלקם עלול להיות אף מסוכן בנסיבות מסוימות. עוד נמצא למרבה הפלא שדווקא מגיני השמש הזולים, העומדים בדרישות התקן האוסטרלי, הם במקרים רבים בטיחותיים יותר. יצוין שהמדינה היחידה שיש לה תקן למגיני שמש ברכבים היא אוסטרליה. מגינים אלה מספקים הגנה טובה יותר לראש בעת תאונה מאשר מגיני השמש המותקנים בכל שאר העולם. הפער הבטיחותי בניהם עצום.
הסטנדרטים הבטיחותיים באוסטרליה, מפרטים קריטריונים בטיחותיים מינימליים, הדרושים להגנה על הראש בעת פגיעה במגן השמש. משרד התחבורה האמריקאי הציע לאמץ אותם כדי שלרכב המשווק בארצות הברית יהיו מגיני שמש בטיחותיים יותר שמחירם אינו שונה ממגיני שמש בטיחותיים פחות. המוסד לבטיחות בדרכים קרא אף הוא בעבר לשפר את החקיקה בנושא, אך עד כה ללא הצלחה.
הטכנולוגיה לשיפור משמעותי של מגיני השמש במכונית כבר קיימת ומיושמת ומתברר שהיא זולה, אולם יצרני הרכב אינם מייצרים אותם בשל היעדר חקיקה מתאימה.
המחקר גילה כי יצרנים רבים מתקינים ברכב מגיני שמש לא בטיחותיים, שחלקם עלול להיות אף מסוכן בנסיבות מסוימות. עוד נמצא למרבה הפלא שדווקא מגיני השמש הזולים, העומדים בדרישות התקן האוסטרלי, הם במקרים רבים בטיחותיים יותר. יצוין שהמדינה היחידה שיש לה תקן למגיני שמש ברכבים היא אוסטרליה. מגינים אלה מספקים הגנה טובה יותר לראש בעת תאונה מאשר מגיני השמש המותקנים בכל שאר העולם. הפער הבטיחותי בניהם עצום.
הסטנדרטים הבטיחותיים באוסטרליה, מפרטים קריטריונים בטיחותיים מינימליים, הדרושים להגנה על הראש בעת פגיעה במגן השמש. משרד התחבורה האמריקאי הציע לאמץ אותם כדי שלרכב המשווק בארצות הברית יהיו מגיני שמש בטיחותיים יותר שמחירם אינו שונה ממגיני שמש בטיחותיים פחות. המוסד לבטיחות בדרכים קרא אף הוא בעבר לשפר את החקיקה בנושא, אך עד כה ללא הצלחה.
הטכנולוגיה לשיפור משמעותי של מגיני השמש במכונית כבר קיימת ומיושמת ומתברר שהיא זולה, אולם יצרני הרכב אינם מייצרים אותם בשל היעדר חקיקה מתאימה.